Niewątpliwie jedną z zasług dzisiejszego marketingu jest przekonanie ogromnej części właścicieli firm, że liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość konsumentów.
Chociaż słysząc tego rodzaju zdanie możemy odnieś wrażenie, iż to firmy przesądzają, kto zostanie ich nabywcą, to realizowanie owej dewizy odbywać się będzie przede wszystkim z zyskiem dla klientów.
Z punktu spostrzegania przedsiębiorstwa wartościowy konsument to taki, który ocenia ją – z jakiejś przyczyny – za lepszą od pozostałych, za godną zaufania. Nabywca, który rozumuje w taki sposób chętniej jak też częściej korzystał będzie z usług firmy, do jakiej jest silnie przywiązany. Będzie gotowy uiścić więcej a także sporadyczniej oglądał się na propozycję konkurencyjnych przedsiębiorstw. Firma w rewanżu poczyni wszystko, by utrzymać dobre stosunki z najlepszym nabywcami. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na zyskanie grona oddanych klientów jest utworzenie lojalnościowego programu.
Źródło: http://www.flickr.com
Źródło: http://www.flickr.com
Takowe programy są niezwykle popularną formą docierania do klientów. Najprościej mówiąc program system lojalnościowy lojalnościowy zdobywa nabywców przez oferowanie pewnej ponadplanowej korzyści, wynikającej z regularnego bądź częstszego korzystania z oferty przedsiębiorstwa. Jest bez liku powodów, dla jakich przedsiębiorstwa się decydują na wdrożenie tego wariantu rozwiązań, mimo dodatkowych zadań, jakich wymagać będzie obsługa programów lojalnościowych.
Najczęściej do wprowadzenia tego rodzaju działań promocyjnych popycha biznesmenów ogromna konkurencja. Innym powodem może być zmęczenie klientów tradycyjną formą reklamy, przyciągnięcie uwagi klienteli.