Cóż, z całą pewnością trzeba efektywniej zawalczyć o klienta – dobrze, ale jak? Nie radzę znacząco obniżać cen, bo prawda jest taka, że to najzupełniej nieopłacalne. Tzn. być może całkiem opłacalne, ale można powiedzieć, że tylko wtedy, gdy narzucaliśmy wcześniej duże narzuty. Optuję za tym, aby zainwestować w marketing. Jakie metody marketingowe mogą spowodować znaczące wsparcie sprzedaży w naszej firmie? Cóż, na szczęście takich opcji jest całkiem sporo.
Przykładowo istotne jest to by w żadnym razie nie sądzić, że programy lojalnościowe nie są czymś opłacalnym. Uważam, iż w naprawdę wielu przypadkach to jest tak, że przy sensownym programie mamy możliwość znacznie zyskać. Weźmy np. pizzerię: jak w takim razie w biznesie restauracyjnym możemy walczyć o klienta, który nieustannie będzie do nas powracał? Cóż, na przykład czymś niesamowitym jest choćby to, że przecież można wprowadzić kartę stałego klienta. Uważam, że to bardzo dobry pomysł!
A więc kiedy człowiek w określonym czasie kupi u nas jedzenie – w nieco bardziej pokaźnych ilościach, po prostu dostanie zniżkę. Zniżka jest OK, ale możemy także zaoferować dla niego darmowe jedzenie. Bo niby kto nie lubi jeść bez płacenia? Gdy marże są większe, to generalnie takowe alternatywy nie są sporym wydatkiem. Myślę, iż przedsiębiorcy w naszym kraju nadal nie wiedzą jak dbać o klienta – to nic fajnego.