Zauważalne jest też przytłoczenie konsumentów zwyczajną reklamą. Mniej oglądania telewizji, radio bez reklam, programy blokujące reklamy w internecie – klasyczna reklama (polecamy: poliwęglan komorowy) już się nie sprawdza. Elementarne cele, które mają programy lojalnościowe, to znalezienie klienta i przywiązanie go do firmy. Dodatkowymi zaletami programów jest zwabienie nowych klientów oraz zbieranie bezcennych danych na ich temat. Jeżeli przedsiębiorstwo ma budować bliższe relacje z klientem, program powinien być skrupulatniezaplanowany. Należy wnikliwie przemyśleć możliwości, którymi się dysponuje i przyjąć realne cele, które firma jest w stanie uzyskać za sprawą programu.
Sposobów na przyciągnięcie pracowników także jest wiele. Pracodawcy, przeświadczeni o tym, że nic tak nie mobilizuje do bardziej intensywnej pracy, jak gorący posiłek w trakcie dnia, zapewniają swoim podwładnym kupony żywieniowe czy karty zniżkowe do rozmaitych jadłodajni. Tego typu program motywacyjny – rabaty w restauracjach – obejmuje całkiem sporo punktów gastronomicznych (zapoznaj się z ofertą PRO.FILL). Ale jeżeli przyjrzymy się bliżej – abonament do kina dla wielkich fanów czy karty sportowe to też program motywacyjny.