Jak się bowiem okazuje, wszystkie czynniki powodujące obniżenie jakości w firmie, za wyjątkiem błędu ludzkiego da się skutecznie przewidzieć i wyeliminować.Specjaliści w dziedzinie zarządzania jakością opracowali system zarządzania jakości, polegający na metodach statystycznych. Nazywa się on six sigma i swoją nazwę bierze od wartości oznaczającej margines błędu – sigma. Wartość sigma odzwierciedla ilość dopuszczalnych błędów na miliard operacji, system six sigma (http://abk.pl/oferta/six-sigma/six-sigma-black-belt/) dąży do minimalizacji tego czynnika. Menadżerowie dużych firm i korporacji przechodzą kilkutygodniowe szkolenie, które wytwarza u nich umiejętność statystycznego przewidywania przyczyn obniżenia jakości, oraz uczy ich eliminowania. Szkolenie to jest kilkustopniowe i każdorazowo kończy się zdobyciem przez osobę uczestniczącą odpowiedniego certyfikatu. Kolejne stopnie tej metody oznacza się podobnie jak w sportach walki – kolorowymi pasami. Najwyższym stopniem wtajemniczenia w statystyczne metody zarządzania jakością jest ukończone szkolenie black belt. Najniższym stopniem wtajemniczenia jest posiadanie białego pasa, następny w kolejności jest pas żółty, później zielony i na końcu czarny. Wiele międzynarodowych spółek z powodzeniem korzysta z tej metody zarządzania jakością, niektóre z nich robią to już od kilkudziesięciu lat. W takich spółkach pracuje wielu menadżerów posiadających certyfikaty różnego stopnia.Zarządzanie jakością opiera się na planowaniu działań w przedsiębiorstwie tak, żeby połączyć wysoką jakość z ograniczeniem wydatków. Łączy się to z ciągłym poprawianiem procesów w produkcji, zachęcaniem zatrudnionych ludzi i grupą odmiennych kwestii mających wpływ na jakość produkcji w spółce. W małej firmie wystarczy sprawny pracownik, który jest obeznany z rynkiem i jest kreatywny. O ile warunki wymienione może spełnić duża liczba osób, o tyle zdobycie profesjonalisty odpowiedniego do takiego zarządzania w dużej korporacji jest trudnym zadaniem. Nie jest bowiem możliwe skuteczne nadzorowanie wszelkich procesów w każdym oddziale firmy.
Profesjonaliści w dziedzinie zarządzania jakością wymyślili system zarządzania jakości, opierający się na metodach ze statystyki. Nazywa się on six sigma i swoją nazwę bierze od wartości określającej margines błędu – sigma. Wartość sigma odzwierciedla liczbę dopuszczalnych błędów na miliard czynności, system six sigma dąży do zmniejszenia tego czynnika – http://abk.pl/oferta/six-sigma/six-sigma-green-belt/. Specjaliści od zarządzania dużych przedsiębiorstw i korporacji przechodzą kilkutygodniowe szkolenie, które wytwarza u nich zdolność do statystycznego przewidywania źródeł pogorszenia jakości, oraz uczy ich eliminowania. Szkolenie to ma kilka stopni i za każdym razem kończy się zdobyciem przez uczestnika odpowiedniego certyfikatu.
Kolejne stopnie tej metody oznaczane są analogicznie jak w sportach walki – kolorowymi pasami. Największym stopniem wtajemniczenia w opisywane sposoby zarządzania jakością jest ukończone szkolenie black belt. Początkowym poziomem wtajemniczenia jest otrzymanie białego pasa, następny w kolejności jest pas żółty, później zielony i na końcu czarny. Wiele dużych spółek z sukcesami korzysta z tego sposobu zarządzania jakością, niektóre z nich robią to już od bardzo wielu lat. W takich spółkach pracuje wielu specjalistów mających certyfikaty różnego stopnia.