Szkolenia sprzedażowe organizowane są praktycznie w każdym większym mieście. Na rynku obecnie mamy bardzo dużą ilość firm tego rodzaju. Znajdziemy także wśród ofert tych firm różne typy szkoleń. Mogą one być także prowadzone według różnych metod, realizując różne założenia leżące u podstaw kontaktu z klientem. Skuteczny sprzedawca powinien być postrzegany przez osobę kupującą nie jako zwykły akwizytor ale w głównej mierze musi być rozmówcą, mogąc pomóc w dokonaniu najlepszego wyboru. Taka osoba musi być naprawdę zainteresowana potrzebami swojego klienta i starać się dobrać jak najlepszą ofertę. Sprzedawca taki musi mięć umiejętność uważnego słuchania rozmówcy. Szkolenia sprzedażowe (szerzej opisane np tu) ponadto polegają na nauczeniu kursanta wielu nieznanych mu technik, takich jak mowa korzyści, albo potrafił zamienić zastrzeżenia klienta na szanse. Oprócz tego mamy możliwość uczestnicząc w tego rodzaju szkoleniach nauczyć się technik negocjacyjnych oraz metod przeprowadzania transakcji biznesowych łącznie z poznaniem wszystkich części i etapów takiego spotkania.