Wraz z otwarciem w naszym kraju hipermarketów rozpoczęła się epoka gazetek reklamowych, co po dziś dzień można zobaczyć w zasadzie każdym domu czy bloku przed wejściem. Ta forma reklamy od blisko dwudziestu funkcjonuje na naszym rynku, i cały czas jest ogromnie popularna wśród konsumentów.
Jedną z głównych zalet gazetek reklamowych jest możliwość pokazania za jednym razem wielu usług albo produktów stanowiących ofertę danego sprzedawcy. Z tego też powodu bardzo chętnie korzystają z tego głównie duże markety, sieci odzieżowe i kosmetyczne, oraz RTV i AGD (http://elektropromo.pl/kategoria/aparaty-i-kamery-cyfrowe/). Gazetki opierają się przede wszystkim na fotografiach, przeważnie na każdej stronie gazetki umieszcza się parę towarów, bardzo ważnym elementem jest także odpowiednio wyeksponowana cena, mająca zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu. Gazetki bardzo często używa się podczas najróżniejszych promocji lub wyprzedaży, coraz częściej pojawiają się w nich także informacje o najnowszych, waśnie promowanych towarach.
Źródło: pixabay.com
Przeprowadzane badania pokazują, że większość z nas co najmniej raz na miesiąc miała kontakt z jakąś gazetką promocyjną, np. http://www.elektropromo.pl/kategoria/komputery/, a z kolei to przekłada się na tak samo dużą ilość osób, jakie na tej podstawie zdecydowały się na zakupy. Na podstawie tych badań widać więc, że promocje gazetki są ogromnie skuteczne, pozostawiając daleko inne formy reklamy i promocji. Trudno się więc dziwić, że od samego początku wykorzystywane są przez każdą sieć marketów, a w ostatnim czasie nawet przez niewielkich sprzedawców na lokalnych rynkach, którzy także by chcieli dotrzeć do klientów.
A z kolei oni za najbardziej zachęcające do odwiedzenia danego sklepu uznają promocje cenowe – tu bardzo dobrze sprawdza się metoda porównawcza, gdzie przy starej, wysokiej cenie drukuje się nową, promocyjną. Bardzo dużym plusem gazetek jest również możliwość porównania funkcji oferowanych sprzętów – przykładowo gazetka obejmująca promocje elektronika ma przeważnie zestawienie kilku różnych promowanych sprzętów, co znacznie może ułatwić wybór klientom.