O istotnej roli promocjiobecnie nike trzeba nikomu przypominać. To praktycznie filar każdego działania w przestrzeni publicznej. Jeśli chcemy, zostać zauważeni, żeby odwiedzane nasz sklep czy stronę internetową, niezbędnym jest,żebyśmy mieli skuteczną reklamę wspierającą naszą ofertę. Jak działać skutecznie? Odpowiedź może wyda się banalna, ale to tylko pozory. Dla działań kompleksowych jest to jasne i logiczne. Niby tak, ale dlaczego jeśli tak, wiele osób nie wie, co oznacza to pojęcie?
Źródło: http://www.flickr.com
Kompleksowość to założenie, że będziemy starali się działać wieloaspektowo, gdyż to gwarant, że faktycznie osiągniemy sukces. To także pewność, że dotrzemy do większej grupy ludzi. Bardzo łatwo to porównać na przykładzie chociażby polityki. Prowadzenie skutecznej kampanii wymaga od kandydata jeżdżenia po wielu miastach a nie działania jedynie w stolicy. Kandydat taki powinien zbliżyć się do ludzi, zainteresować ich ważnymi problemami.
Nie powinien przy tym występować wyłączniew telewizji, musi być bardzo aktywny w internecie, czyli tam, gdzie jest coraz więcej (nie tylko młodych) ludzi. Przekładając to na na temat naszej firmy możemy przywołać tu wiele dobrych przykładów. Aktywność wsieci to nie wszystko, trzeba stale być w komunikacji offline, bo mnóstwo ludzi czuje się swobodnie właśnie tam. Wiedzą o tym wielkie sieci sklepów jak Tesco czy Carrefour. Tesco gazetki promocyjne – http://www.promocyjni.pl/siec/86-tesco-supermarket czy carrefour to ciągle świetny sposób na promocje, choć może się wydawać że powinny być one jak większość informacji – w internecie.
To oczywista nieprawda, gdyż mnóstwo ludzi korzysta z papierowych gazetek promocyjnych. Sytuacja raczej nie zmieni się szybko, tak więc jak najbardziej warto być w kanałach online, czyli w internecie, ale warto pamiętać, że papierowe materiały reklamowe są równie, jeśli nie ważniejsze. Oczywiście, wszystko tu zależy od branży, ale w przypadku dużych sklepów nie ma wątpliwości, że działania kompleksowe, to odpowiednia współpraca dwóch kanałów – internetowego i tradycyjnego. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie najlepszych sprzedażowych rezultatów.