Program lojalnościowy, to nic innego jak zadbanie o ważnego klienta, który jest w stanie zapewnić spore dochody finansowe. Program ten polega np. na wręczeniu klientowi punktów w czasie zakupów, jakie następnie może wymienić na nagrody. Występuje kilka sposobów, zgodnie z którymi programy motywacyjne prosperują w aktualnych czasach i które umożliwiają niskim kosztem reklamy, zdecydowanie powiększyć przychody finansowe ze sprzedaży produktów, jak również świadczenia usług.
W naszym kraju zgodnie ze statystykami ekspertów, praktycznie co drugi Polak korzysta z takich programów, chociażby poprzez posiadania karty stałego klienta, czy też kart rabatowych, które zapewniają określone korzyści. Jest to skuteczny sposób na zdobywanie kolejnych klientów, ale także na utrzymanie aktualnej bazy klientów, jacy nadal będą bardzo często korzystać z przedstawianych im produktów, co rzecz jasna pozwoli gromadzić większe zyski finansowe niż dotychczas.
W naszym kraju zgodnie ze statystykami ekspertów, praktycznie co drugi Polak korzysta z takich programów, chociażby poprzez posiadania karty stałego klienta, czy też kart rabatowych, które zapewniają określone korzyści. Jest to skuteczny sposób na zdobywanie kolejnych klientów, ale także na utrzymanie aktualnej bazy klientów, jacy nadal będą bardzo często korzystać z przedstawianych im produktów, co rzecz jasna pozwoli gromadzić większe zyski finansowe niż dotychczas.
Źródło: http://www.flickr.com
Trzeba jednak umiejętnie zbadać możliwości wprowadzenia poszczególnego programu motywacyjnego (więcej tutaj: link do strony) w konkretnej branży, aby w ten sposób oczywiście stać się najbardziej atrakcyjną firmą dla klienta, dlatego że jest to klucz do nabycia nowych klientów i zatrzymania aktualnych. Każda branża jest bogata w różnorodne dobra, jakie udostępniane są przez różne przedsiębiorstwa, dlatego wdrożenie tych programów jest dogodnym rozwiązaniem, które jest tańsze aniżeli przeprowadzanie kampanii promocyjnej, a pozwala rzeczywiście w niedługim czasie zagwarantować wzrost przychodów finansowych. Obecnie jest szansa zauważyć, że praktycznie każdy sklep, lub również każde przedsiębiorstwo, próbuje wdrażać te programy, lecz zazwyczaj firmy utrudniają klientowi zrozumienie funkcjonowania i celu takiego programu. Jeśli jest się przekonanym do wdrożenia tego programu w swojej firmie, należy to stworzyć i promować w ten sposób, aby dla klienta było to oczywiste i umożliwiało mu zauważyć korzyści, które płyną z racji funkcjonowania tego programu (na przykład w formie karty rabatowej).
Obecnie można zdobyć wiele bardzo istotnych wiadomości dotyczących programu lojalnościowego, bo funkcjonują różne serwisy, jak też czasopisma, gdzie przedstawiane są informacje na taki temat, przedstawiane są różne statystyki mające z tym związek, jak także znajdują się tam różne wskazówki, które pozwalają zdecydowanie lepiej zastosować taki program, w celu powiększenia dochodów finansowych i poszerzenia bazy klientów.