Może to zdziwić, jednak przed podobnym kłopotem staje także handlowiec. Jego misją jest sprzedaż, lecz w warunkach znacznej rywalizacji wcale nie jest to takie łatwe. Oczywiście nie jest to sytuacja beznadziejna. Zawsze można coś uczynić. Stosuje się do tegoż celu wszelkie możliwe środki dotarcia z informacją do klientów. Najbardziej bodaj tradycyjnym jest promocja. W wybranych przez nas miejscach stoi wynajęty przez nas człowiek i częstuje artykułami jakie chcemy zbyć. Konsument w ten sposób zaznajamia się z naszą ofertą i być może podczas dokonywania sprawunków postanowi zakupić nasz wyrób.
Trudno jednakże tym sposobem promować przykładowo auto czy aparat fotograficzny. To przecież nie kiełbasa jakiej kawałek możemy podzielić na mniejsze i dać klientowi do skosztowania. Możemy jednakże naszą firmę i towar wypromować w inny sposób. Przychodzi nam tu ze wsparciem loteria promocyjna, w której elementarną kwestię odgrywa zakup bazy danych.
Częstokroć napotykaną jej odmianą jest losowanie kuponów do których uprawniony jest klient po zrealizowaniu zakupu na z góry określoną sumę. Dobrze przygotowana loteria promocyjna pozwala nam w pewnym sensie „schwycić dwie sroki za ogon”. Z jednej strony mamy szansę przyrostu sprzedaży już znanych artykułów (paragon na określoną sumę) i zarazem powiadomimy naszych klientów o nowym produkcie, który może stanowić główną nagrodę.
Poinformowaliśmy już naszych klientów o tym że mamy świetny artykuł. Czy na tym kończy się nasza troska? Niestety nie możemy odpocząć, teraz trzeba zatrzymać naszych konsumentów na dłużej. Oczywiście nic tak nie zatrzymuje jak dobra jakość artykułu oraz fachowa, sympatyczna obsługa. Możemy jednak troszkę wzmocnić rezultat przez programy lojalnościowe.
Poszukujesz uzupełniających informacji na omawiany tutaj temat? To nie problem, po prostu wejdź do serwisu (https://www.awarie24h.com/aktualnosci/jak-wyglada-budowa-kanalizacji-i-wodociagow) a zobaczysz, że to było bardzo proste.
Szczególnie istotnym narzędziem są programy lojalnościowe w branży telefonicznej, gdzie towar jest nieuchwytny.