Po co to wszystko?
Wszystkie przedsięwzięcia powiązane z programami lojalnościowymi mają wspólny cel – wsparcie sprzedaży. Właściciele firm po to inwestują w programy lojalnościowe, żeby powiększyć sprzedaż własnych produktów czy usług. Właściwie prowadzony program lojalnościowy zwykle wywołuje taki właśnie efekt.
Warto pamiętać o tym, by nie przesadzić. Jeżeli planujemy naszym stałym klientom przesyłać informacje odnośnie na przykład liczby punktów przez nich zgromadzonych, nie wysyłajmy im wiadomości codziennie. Warto zaplanować działania, by nie przyniosły one więcej szkody niż pożytku.
Rozpieszczaj klientów
Generalnie ludzie lubią programy lojalnościowe. Naturalnie, jest grupa, która po prostu nie weźmie w nich udziału. Nie warto skupiać wysiłków na przekonaniu ich do zmiany podejścia. Bardziej opłaca się pomyśleć o tych, którzy chętnie korzystają z programów. Najlepiej, by gratis albo zniżka, którą klient dostaje po spełnieniu wymogów była cenna, a nawet niedostępna dla ludzi nie biorących udziału w programie. Tego rodzaju poczucie wyjątkowości może przynieść doskonałe efekty.