Utylizacja dokumentów w miejscu, w którym powstały, jest jednym z najbezpieczniejszych rozwiązań, bowiem w ten sposób będziemy mieć pewność, iż wszystkie dane są chronione i zapewne nie dostaną się w niepowołane ręce. Dodatkowo na rynku współcześnie funkcjonuje niemało firm pomagających w niszczeniu naszych dokumentów. Aczkolwiek należy wiedzieć o tym, iż zlecając to zadanie zewnętrznej firmie, może zaistnieć pewne ryzyko, że dostaną się one w niepowołane ręce już na etapie ich transportu czy też podczas ich liczenia.
Ważne jest także określenie miejsca niszczenia dokumentów. Powinno się znajdować w takim pomieszczeniu, do którego każdemu pracownikowi będzie „po drodze”. Jednocześnie należy uczulić ich na to, aby pamiętali, jak istotne jest niszczenie dokumentów w odpowiedni sposób. W ten sposób przyczynimy się do zwiększenia bezpieczeństwa w firmie, a równocześnie unikniemy przykrych konsekwencji.