Aby obecnie zafunkcjonować na rynku za mało jest wytworzyć markowy produkt i dostarczyć go odbiorcom po niskiej cenie. Istotnym składnikiem aktywności rynkowej jest łączność z teraźniejszymi i potencjalnymi kontrahentami.
Źródło: http://www.flickr.com
W rezultacie reklama w prasie jest jedną z generalnych form łączności, dzięki którym firma może znacząco oddziaływać na wizerunek eksponowanych artykułów i usług. Gazety są kapitalnym przekazem reklamowym. Pozwalają producentom trafić do ściśle określonego segmentu czytelników. Jest to możliwe za pomocą podzielenia na miesięczniki codzienne oraz branżowe.
Źródło: http://www.flickr.com
Oprócz popularnych tytułów jest duża liczba gazet skierowanych do określonej grupy osób. Dzięki tym gazetom możliwe staje się trafienie do ścisłego grona konsumentów. Testery zamieszczane w czasopismach mają moc długotrwałego działania na czytelnika. Do czasopism wracamy i przeglądamy je wiele razy a więc i do reklam odbiorca również będzie wracał. Popularne gazety czyta nie tylko ich nabywca, ale również kilka innych osób – znajomi. Tym sposobem krąg odbiorców reklam umieszczanych w gazetach jest zwielokrotniony. Dodatkowo po czasopisma sięgają osoby, które w dzień powszedni nie stykają się z innymi mediami.
Prasa jest fantastycznym nośnikiem, który pozwala na zamieszczanie próbek towarów w jednorazowych opakowaniach. Służą do tego przede wszystkim saszetki płaskie, w których umieszcza się tester balsamów, szamponów, maseczek oraz chusteczki nawilżane itp. Wytwórca saszetek ma swoich odbiorców w dużej mierze poza dziedziną drogeryjną. Saszetki wykorzystywane są coraz częściej jako jednorazowe zasobniki sprzedażowe. Saszetki stojące stosuje się do artykułów chemii gospodarczej: wybielaczy, mydeł. Potrzebne są także do jednostkowych wyrobów medycznych jak: pigułki, kompresy. Oraz w branży spożywczej do pakowania w nich gum do żucia maści oraz do pakowania herbaty itp.