Gdy chodzi o zachowanie bardzo dobrych relacji z pracownikami odpowiedzialne są za to programy motywacyjne. Pracownicy za zrobienie jakiś ustalonych celów biznesowych dostają jakieś wynagrodzenie czy też nagrody finansowe. W taki sposób są mobilizowani do skutecznej pracy. Poziom spełnienia osób zatrudnionych zwiększa się a to jest połączone właśnie ze wzrostem skuteczności a także polepszeniem efektów pracy. Programy te budują wizerunek firmy, jako instytucji, która rzeczywiście zwraca uwagę na rozwój swoich pracowników. Dbanie o lojalność klienta jest nieprawdopodobnie ważnym czynnikiem rozwoju biznesu. Dlatego też powstał marketing relacji inaczej nazywany, jako marketing partnerski bądź marketing skierowany na klienta. Skupia się on na analizie tego, czego chce klient i czego być może będzie chciał w bliskiej przyszłości. Stara się on wyjść na wprost wymaganiom teraźniejszym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Koncentruje się on dodatkowo na relacjach przedsiębiorstwa z zaopatrzeniowcami, pośrednikami oraz relacjach wewnątrz firmy.