Reklama może mieć najróżniejsze postaci. Jej zadaniem jest bowiem działać na możliwie największą liczbę zmysłów ludzkich i w obecnej rzeczywistości tak właśnie jest. Współczesne typy reklamowania działają już na takie zmysły człowieka jak węch, na przykład poprzez rozpylanie w punktach sprzedaży aromatów powodujących u człowieka pozytywne skojarzenia. Działania tego rodzaju zawsze poparte są dokładnymi badaniami. Podobnie rzecz przedstawia się ze słuchem – w wielu sklepach puszczany jest charakterystyczny typ muzyki, który zdaniem naukowców ma wpłynąć na klientów by dokonywali dużych zakupów. Wszystkie te rozwiązania są rodzajem reklamy.
Jak sama jej nazwa podpowiada, jest to forma działająca na ludzki wzrok. Występuje w bardzo dużej liczbie miejsc, na przykład w środkach masowego przekazu jak między innymi telewizja, gdzie połączona jest z bodźcami w postaci dźwięków, a także Internet. Reklama rodzaju zajmuje również sporą część ulic miejscowości. Im większe miasto, tym bardziej widoczny jest ogrom reklam w przestrzeni publicznej. Stosowane są najróżniejsze metody jak na przykład kalkomania (www.nomar.com.pl/oferta/kalkomania). Ogromnie popularne są bannery reklamowe, w których nacisk kładzie się głównie na rozmiar oraz dobrą lokalizację. W centrach dużych ośrodków miejskich w nocy można zauważyć wielkie ilości neonów i pozostałych form reklamy używających światła.
W telewizji widać wielkie ilości reklam. Bardziej tradycyjną formą jest reklamowanie towaru lub usług za pomocą takich środków jak prasa czy radio. W Internecie za to reklama występuje w różnych formach. Prawdopodobnie największą niechęć użytkowników Internetu powodują reklamy dźwiękowe, których w dodatku nie da się wyłączyć. O popularności rozmaitych form reklamy jak również znacznej liczbie zakładów zajmujących się tworzeniem reklamy (http://www.nomar.com.pl/oferta/reklama-wizualna), może świadczyć częste występowanie fraz takich jak „reklama Tarnów” w Internecie.