Jaki billboard sprawi, że reklama będzie skuteczna? W jaki sposób skonstruować taki rodzaj wielkoformatowego przekazu reklamowego, który zagwarantuje dużą skuteczność? Wiele osób, które trudnią się projektowaniem reklam zewnętrznych za najistotniejsze uważa sprzyjanie gustom, kreatywnością czy ciekawą oprawą, po drodze jednak nie pamiętając o pierwotnym zadaniu billboardu, czyli, żeby dokonać sprzedaży, powinno się umieć przyciągnąć wzrok, przekaz musi zostać zapamiętany. W ten sposób został najlepiej wymyślony billboard.
Źródło: http://www.flickr.com
Miejmy na uwadze więc, że niezbędne jest partykularna wiedza z zakresu percepcji, czyli tego, jak dostrzegamy, a równocześnie o tym, w którym miejscu konkretna reklama musi zostać zamontowana – polecam stronę. Spostrzeganie reklamy zewnętrznej ma w tak naprawdę charakter zmienny. Klient jest w ruchu, więc oddziałowują na jego percepcję prawa dotyczące obiektów przyciągających wzrok. Tego typu więc percepcja rządzi się swoimi regułami, zgoła odmiennymi niż na przykład percepcja reklamy prasowej. Musimy także nie zapominać, że znaczna część billboardów ustawiona musi być pod kątem, co znacząco zakłóca odbiór przekazu reklamowego.
Istotne więc, by dopasować właściwe wielkości czcionek i wielkości obiektów. Najistotniejszym błędem w tego rodzaju przekazie reklamowym są na przykład za małe kontrasty. Litery w ruchu więc mogą rozmazywać się z tłem, więc przekaz reklamowy staje się zaburzony. Inne, bardzo ważne reguły kontrastu w takiej reklamie to na pewno pora roku o obiekty, które znajdują się za billboardem – więcej informacji tutaj. Musimy pamiętać, że potencjalny klient, który
Źródło: http://www.flickr.com
zleca nam zrobienie takiej reklamy pragnie, żeby była ona widoczna nie tylko rano i po południu, lecz także po zmroku. Nawet, gdy taka reklama zostanie oświetlona to przecież posiada ona miejsca mniej widoczne.
Wymyślając więc przekaz reklamowy na okres jesienny i zimowy pamiętajmy, by właściwie kontrastowała ona z tłem. Ponadto, tworzenie reklamy na wiosnę i lato też ma pewne wymogi, taka reklama powinna być dobrze dostrzegalna w mocnym słońcu. Stosujmy się więc do tych wskazówkach, ponieważ billboard oferuje mnóstwo możliwości, warto więc je wykorzystać.