Korzystanie z komunikacji miejskiej w dużych miastach charakteryzuje się wielkim zainteresowaniem. Niestety, koszty utrzymania samochodu, kompletu opłat, jakie są związane z jego użytkowaniem oraz przede wszystkim – ceny paliwa, powodują, że niewiele osób stać jest na to, by poruszać się tylko samochodem. Ponadto, zdarza się, że dla autobusów miejskich, chociażby w Warszawie, wytyczone są odpowiednie pasy ruchu, dzięki czemu mogą się one poruszać o wiele szybciej.
Źródło: http://www.flickr.com
Niekiedy, dużo szybciej niż samochód. Autobusy wobec tego każdego dnia transportują tysiące ludzi. Nie należy się dziwić, że specjaliści od marketingu wcześnie znaleźli tę niszę promocyjną. Z tego względu, reklama w autobusie cieszy się obecnie faktycznie bardzo dużym zainteresowaniem. Jakie jej formy są proponowane?Przeważnie reklama jest wyświetlana na odpowiednich monitorach, które funkcjonują w nowoczesnych autobusach – http://www.dailymotion.com/video/xu1sf0_reklama-autobusy-lancut-tel-782-666-777_lifestyle. Poza reklamami, wyświetlane są na nich również ciekawe informacje, dlatego sporo osób śledzi je podczas jazdy, w szczególności jeżeli jest ona dłuższa. Poza tym, w autobusach przeważnie można znaleźć specjalne ramki, w jakich znajdują się reklamy. Ich powierzchnia nie jest duża, jednakowoż wystarczająca, żeby zmieścić wszystkie najistotniejsze informacje. Duże pole do popisu dają też szyby autobusów, które z powodzeniem mogą być obklejane reklamami. Przeważnie, reklamy są widoczne z zewnątrz, kiedy autobus przejeżdża przez miasto, nie blokują jednakże widoku pasażerom, co jest niezwykle wygodnym rozwiązaniem. Koszty reklamy są zależne od czasu jej ekspozycji. Czasami zdarza się też, że zarząd transportu proponuje konkurencyjne rabaty, jeśli dany klient zdecyduje się na skorzystanie z pakietu reklamowego. Możliwości jest rzeczywiście bardzo wiele, w związku z tym każdy będzie umiał znaleźć rozwiązanie, jakie odpowiada posiadanym funduszom.
Źródło: http://www.flickr.com
Czy reklama w autobusie jest faktycznie skuteczna? Oczywiście. Każdego dnia autobus przewozi naprawdę sporo osób, które chcąc nie chcąc, zwrócą uwagę na publikowaną reklamę i być może się nią zainteresują. Duże znaczenie posiada też reklama zewnętrzna, na szybach autobusu – przejdź do serwisu. Dziennie pokonuje on długie trasy w innych lokalizacjach miasta, dlatego reklama jest obserwowana przez dużą liczbę osób i działa efektywnie na ich percepcję.