Belka skrętna to rozwiązanie stosowane przede wszystkim w samochodach francuskich.
Podatność tylnej belki na skręcanie w połączeniu z dobrze zestrojonym zawieszeniem znacząco polepsza jezdne właściwości.
Źródło: http://www.flickr.com
Źródło: http://www.flickr.com
Co więcej płaska budowa (materiały kompozytowe o osnowie polimerowej) belki umożliwia zabudowę głębokiego bagażnika, co powiększa atuty użytkowe wozów, które są w nią wyekwipowane. Kolejną zaletą jest względnie prosta opcja jej demontażu. Prawidłowa eksploatacja belki wymaga okresowej wymiany igiełkowych łożysk. Jeżeli nie będziemy tego respektować, belka skrętna ulegnie uszkodzeniu oraz potrzebna będzie jej regeneracja. Podstawowym powodem ogromnej awaryjności tylnej belki jest brak objawów wyczerpania łożysk igiełkowych. Wszelakie odchylenia można przyuważyć dopiero po podniesieniu wozu oraz sprawdzeniu luzu na kołach. Jeżeli luz będzie wyczuwalny, powinno się wymienić łożyska igiełkowe na nowe. W pewnych przypadkach nieodzowne jest zdemontowanie belki, natomiast w pozostałych wymiany można dokonać bez jej rozbierania. Profesjonaliści zajmujący się regeneracją belek skrętnych rekomendują profilaktyczną wymianę łożysk igiełkowych co 60 tys. km. Zapewnia to wieloletnią eksploatację belki bez obaw o jej uszkodzenie. Zastosowanie się do owych zaleceń, mimo obiegowej opinii o awaryjności i wysokich kosztach naprawy, czyni eksploatację tylnej belki skrętnej prawie bezproblemową. Wymiana łożysk igiełkowych to nieogromna cena tylna belka będzie nam wtenczas służyć całe lata.
Jeśli jednak zlekceważymy pierwsze symptomy uszkodzenia tylnej belki , w niedługim okresie pojawią się kolejne, lecz już bardziej widoczne.
W czasie jazdy, przede wszystkim po nierównościach, mogą dobiegać odgłosy popiskiwania, które z czasem zmienią się w głośne stukanie.
Prezentowany artykuł jest niesamowicie wciągający? Jeśli także takie jest Twoje zdanie, to wejdź na oryginalny tekst (http://www.sitodruk-maszyny.com/maszyna/synchroprint-s-type-xtreme/), który zawiera równie ważne dane.
Możemy też dostrzec wyraźnie gorsze prowadzenie wozu, szczególnie w zakrętach.