Wypełniając swoje obowiązki w pełni, licząc się ze zdaniem reszty, rozsądnie pracując w grupie, lecz nie zapominając o swoich prawach, można spodziewać się szczególnie pozytywnego wyniku, a ocena pracowników na koniec danego okresu przedstawi taką osobą w najlepszym świetle. Ocena pracowników jest także niezbędna do tego, by zdefiniować obszary niezbędne do rozwoju przedsiębiorstwa i by rozwinąć coaching.
Sporo osób, gdy słyszy hasło ocena okresowa pracownika wyobraża sobie działania, których celem jest znalezienie najgorszego pracownika w firmie i dokonanie zwolnień w personelu. Ze względu na takie patrzenie na te sprawy, ocena pracownicza często budzi strach w gronie osób pracujących w konkretnym przedsiębiorstwie. Nie powinno tak jednakże być, ponieważ tego rodzaju oceny mają wyłącznie wykazać w jaki sposób następuje rozwój kwalifikacji pracownika na danym stanowisku. Jeśli rezultaty nie będą dobre, kolejnym krokiem pracodawców musi być poprawa możliwości, za pomocą których takiego typu rozwój ma mieć miejsce, a nie dokonywanie zwolnień. W związku z tym, ocena pracownicza powinna być postrzegana przez pracowników jako możliwość pokazania swoim przełożonym, niedoskonałości w działaniu konkretnych sekcji przedsiębiorstwa.
Czy ocena 360 stopni (ocena 360 stopni z elevato software) wywiera pozytywny wpływ na wykonywaną pracę, motywuje pracowników do zdobywania wciąż lepszych efektów i udoskonala pracę całego zakładu? Czy może powoduje jest powodem obniżenia efektywności? Takie pytania stawia sobie wiele osób decyzyjnych, kierujących wielkimi firmami. Zastanowić się można nad tym, czemu ocena 360 stopni zawdzięcza swoją nazwę. Jest to okresowe podsumowanie pracy konkretnej osoby z przedsiębiorstwa, którą ocenia całe otoczenie będące niejako dookoła. Spotkać można również inne nazwy, takie jak np. ankieta 360 stopni albo 360 feedback.