Kilkanaście lat temu w Polsce pojawiły się pierwsze sieci handlowe. Poza rewolucją w samym handlu przyniosły również inną, chociaż dużo mniej widoczną zmianę w podejściu do reklamy. Wraz z nimi pojawiły się bowiem promocyjne gazetki, będące całkowicie nowym w naszym kraju sposobem promowania. Jak wykazują ostatnie badania, doskonale przyjęły się one na naszym rynku, bardzo dobrze widać to zresztą w większości naszych bloków, gdzie w zasadzie co kilka dni pojawiają się nowe z następnych sklepów. I jak tylko się pojawią, to od razu znikają, bo klienci chętnie z nich korzystają.
Źródło: http://www.flickr.com
Ocenia się, że dużo więcej niż połowa konsumentów co najmniej raz na miesiąc styka się z jakąś gazetką promocyjną, i spory odsetek tej grupy wybiera się po jej przeglądnięciu na zakupy w danym sklepie. Potwierdza to bardzo dużą skuteczność reklamowych gazetek, które są bezsprzecznie jednym z najlepszych reklamowych produktów wykorzystywanych z ogromnym powodzeniem we współczesnym handlu.
Gazetki reklamowe są wydawane najczęściej przez największe sieci handlowe, hipermarkety i sklepy budowlane, lecz coraz częściej zaczynają próbować tej formy reklamy również lokalni właściciele sklepów. Bardzo dużą zaletą takich gazetek będzie możliwość pokazania szerszej gamy produktów, które się oferuje. Na przykład gazetki tesco (promojedzenie.pl/sklep/tesco) będą miały promowane produkty z paru różnych działów, takich jak na przykład słodycze, napoje czy chemia gospodarcza.
Są także wydawane tematyczne gazetki, z ofertą określonej grupy towarów, i do nich zaliczyć można gazetki ogrodowe, świąteczne czy związane ze świętami wielkanocnymi. Z kolei saturn gazetka promocyjna (http://www.promojedzenie.pl/) będzie informować klientów o obecnych promocjach na sprzęt RTV, AGD albo komputerowy. Bardzo ważną zaletą promocyjnych gazetek jest informowanie klientów o promocjach oraz przecenach. Najczęściej będzie to wyglądało tak, że obok zdjęcia produktu drukuje się starą, wysoką cenę, a zaraz obok dużo większą czcionką nową, najczęściej dużo mniejszą.