Reklama zewnętrzna może przybierać bardzo różnorodne formy. Najbardziej znaną i zwracającą uwagę są oczywiście billboardy. Równie powszechne są tak zwane citylighty, czyli podświetlane reklamy umieszczane najczęściej w ściankach przystanków tramwajowych, ale też wolnostojące. Mnóstwo płotów czy budynków obwieszonych jest różnego typu bannerami, czyli reklamami drukowanymi na elastycznych foliach albo siateczkach. Jeżeli chodzi o reklamy outdoorowe, które mają przetrwać dłużej niż plakat, to takie właśnie bannery są rozwiązaniem wymagającym najmniejszego nakładu środków finansowych.
Jeżeli decydujemy się na tego typu reklamę, musimy oczywiście przygotować projekty, wybrać folie reklamowe na których chcemy drukować, lokalizacje, w których chcemy ów banner umieścić. Można zlecić całość prac agencji reklamowej, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy zrobili to we własnym zakresie.
Gdzie kupić materiały?
Materiały najlepiej nabywać w odpowiednich sklepach. W internecie z łatwością można znaleźć sklep z foliami, reklamowy albo dla agencji reklamowych – nazwy są różne, asortyment zwykle podobny. Zawiera wszystko, co potrzebne może być do stworzenia bannerów. Folie, siatki, różnego typu zaczepy i wiele wiele innych. Nie ma również żadnego problemu, aby w drukarni zamówić nadrukowanie projektu na przywiezionym przez nas materiale. Powinna to być jednak wysokiej klasy drukarnia wielkoformatowa, ale to chyba oczywiste.
Gdzie można powiesić reklamę?
Nie można oczywiście powiesić bannera w każdym miejscu. Powinniśmy zapoznać się z regulacjami dotyczącymi wieszania reklam w naszym mieście. Czasami wystarczy zgoda właściciela posesji na zawieszenie na jego ogrodzeniu bannera, czasami wymagana jest również zgoda z Urzędu Miasta. Stworzenie reklamy wymaga sporo pracy, lecz jeżeli dobrze ją zaprojektujemy z pewnością przyniesie efekty. Więcej na temat reklamy – reklama na telebimach.