Dużo firm szuka świetnych specjalistów potrafiących obsługiwać programy Sap, Java, Net,Wcf, Oracle, czy też Sharepoint. W ich pracy mocno przydaje się cierpliwość ,jak również innowacyjność. Bardzo ważna bywa także umiejętność pracy w grupie. Korporacje często potrzebują wielu fachowców do analizy danych, odpowiednich wymogów biznesowych projektów w ramach ,business process management i rozwiązań konkretnych trudności powiązanych z branżą IT. Informatycy okazują się również niezbędni do implementacji aplikacji webowych w technologii JEE lub innej.
Pracowanie jako specjalista od service desk polega na samodzielnym diagnozowaniu jak również rozwiązywaniu problemów użytkowników w obszarze IT. Są to między innymi trudności. ze sprzętem komputerowym, Internetem, dostępnością do aplikacji komputerowych. Praca ta polega również na silnym klasyfikowaniu zgłoszeń użytkowników zgodnie z regułami SLA, jak i na stałym zarządzaniu kontami systemów informatycznych i samymi uprawnieniami użytkowników do konkretnych zasobów sieciowych. Bywa, że pracownicy na tym stanowisku zajmują się wdrażaniem, konfiguracją oprogramowania, monitorowaniem systemów zgodnie z obowiązującymi regułami. Czasem zakres odpowiedzialności takiej osoby pokrywa się po części z ludźmi zatrudnionymi w ramach help desk.
Kluczowy dla odpowiedniego rozwoju firm jest świetnie przeprowadzony audyt informatyczny, który wymaga nieraz dużych nakładów pracy. Przy tej procedurze także można znaleźć zatrudnienie. Spora ilość firm oferuje przygotowanie tego typu audytu, np firma. Składa się na niego proces kolekcjonowania i określenia czy system informatyczny i skorelowane z nim zasoby właściwie chronią majątek firmy, utrzymują spójność wszystkich danych. Audyt informatyczny służy ponadto dojściu do tego, jak realizowane są cele korporacji oraz w jaki sposób używane są mechanizmy monitoringu wewnętrznego. Normami stosowanymi przy takowych procedurach są zazwyczaj: ISO 9001, ITIL, jak również COBIT.