Z jakiego powodu powinniśmy zastanowić się nad tą propozycją? Zasadniczą kwestią jest wsparcie sprzedaży poprzez poprawę oferty – chęć skłonienia na konsumentów by skorzystali z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów lub podtrzymania dobrych relacji z daną marką. Dobrze przemyślany program lojalnościowy gwarantuje wzrost zysków ze sprzedaży, a to najważniejsza, wymierna korzyść. Zezwala również na zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą nam wiadomości o swoich przyzwyczajeniach konsumenckich, co z perspektywy firmy jest wiedzą nieocenioną.
nabywanych przez ich klientów, przysyłają im interesujące promocje spersonalizowane pod kątem ich historii zakupów. Klient dostaje wówczas oferty promocyjnedostosowane do swoich potrzeb.
Zwykle oferowanie członkostwa w programie lojalnościowym kierowane jest do tych klientów, którzy już znają markę oraz korzystają z jej usług. Przez to mają gwarancję, że zaufanie, którym nas obdarzyli dostarcza im wymiernych korzyści. Dobrym przykładem na to są linie lotnicze. Sondaże mówią, iż aż 80procent osób zaangażowanych w program lojalnościowy decyduje się na zakup kolejnych biletów, aby uzyskać większa liczbę darmowych kilometrów.
W sieci znajdziemy sporo firm wspomagających sprzedaż. Należy jedynie wpisać w wyszukiwarce frazę: pełna obsługa programów lojalnościowych. Dzięki ich działalności mały czy duży sklep, restauracja czy punkt usługowy, może zdecydować się na własny program lojalnościowy, przynosząc korzyści i firmie i konsumentom.