Fakt, iż pozyskanie przez firmę nowego klienta jest, w wielu przypadkach, znacznie droższe niż utrzymanie odbiorcy już posiadanego, sprawia, że firmy wzmożoną uwagę zaczęły zwracać na narzędzia pomagające w zatrzymaniu klientów. Wśród nich coraz większą popularnością cieszą się programy lojalnościowe, głównie dzięki swojej wysokiej skuteczności.
Prawidłowo zaprojektowany program lojalnościowy umożliwia z jednej strony wpłynąć na lojalność odbiorcy wobec marki, z drugiej, zdobyć istotne dane, dzięki którym przedsiębiorstwo może obliczyć wartość danego klienta. Pozwala to na rozpoznania klientów przynoszących spory zysk i skupienie na nich swoich działań.
Platforma afiliacyjna jest narzędziem, którego pole działania oraz koszt uruchomienia i administrowania dopasowują się do firmy, która z niego korzysta. Właściwość ta sprawia, że program lojalnościowy jest dostępny zarówno dla dużych korporacji o szerokim zasięgu jak i dla średnich firm, działających na rynkach lokalnych. Zalety programów afiliacyjnych w połączeniu z relatywnie małymi kosztami ich wdrożenia sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na ich wykorzystanie.