Czystość w miejscach, w jakich kupujemy szczególnie jedzenie, to kwestia najbardziej istotna. Nikt z nas nie chce brać sera lub dżemu z regału, jaki nie jest wystarczająco czysty. Regały sklepowe zawsze powinny być utrzymane w czystości (zobacz http://www.tarpom.com.pl/firma_9)! Jeśli posiadamy piekarnię, należy zadbać o regały piekarnicze. Nie zapominajmy o tym, że ludzie będą jeść kupione produkty, więc czystość jest warunkiem niezbędnym. Czasy, w których panowała bylejakość, szczęśliwie, dawno minęły. Ludzie są coraz bardziej świadomi swoich praw, a co za tym idzie: chcą usług na jak najlepszym poziomie. Dlatego, świadcząc jakiekolwiek usługi, musimy przykładać uwagę do nawet małych detali. W efekcie będziemy oceniani jako tak zwana „solidna firma”.
Czystość, cena czy estetyka? Na co są szczególnie klienci? Patrząc na rodziny, których miesięczny budżet jest średni, można zauważyć, że największe znaczenie ma lokalizacja i ceny produktów. Nie bez znaczenia pozostaje czystość w markecie. Regały sklepowe lub regały piekarnicze muszą być nie tylko estetyczne, ale także – co najważniejsze czyste. Względy higieny odgrywają kluczową rolę. Szczególnie, gdy mówimy o pożywieniu. Nie bez powodu w hipermarketach znajdują się jednorazowe, foliowe rękawiczki.
Macanie chleba czy bułek gołymi rękami nie jest higieniczne. Nikt z nas nie chciałby zjeść chleb, który znalazł się po drodze w kilkudziesięciu rękach. Może to spowodować różne dolegliwości, a nawet choroby. Regały sklepowe i regały piekarnicze to szczególnie ważne miejsca. Obsługa sklepu powinna dbać o ich czystość bez przerwy. Jednak czystość nie dotyczy tylko ogromnych sieci handlowych. Właściciele małych sklepików osiedlowych także muszą zwrócić uwagę na warunki, które panują w ich sklepach. Zwłaszcza, że nie mogą oni konkurować ceną z dużymi sieciami hipermarketów. Jeżeli muszą utrzymać się na rynku, powinni sprostać jego wymaganiom jak również wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. A te jak powszechnie wiadomo wcale nie są małe. Roszczeniowe postawy i galopujący konsumpcjonizm sprawiły, że coraz trudniej jest zdobyć upragnionych stałych klientów. Jeżeli sprzedawca nie jest w stanie tego zrozumieć, niech jak najszybciej pomyśli o przebranżowieniu się. W przeciwnym razie czeka go ogromne rozczarowanie a także wizja bankructwa.