Często CRM system wspiera takie działy w przedsiębiorstwie jak dla przykładu dział sprzedaży. W dodatku CRM system pozwala na świetne zarządzanie produkcją w firmie – między innymi właśnie dzięki współpracy z działem klienta i monitorowaniu na bieżąco najnowszych oczekiwań klientów firmy (programy CRM od Unit4 Teta).
System CRM pozwala uniezależnić od siebie wszystkie inne działy, wykorzystując mimo to ich najważniejsze możliwości. Rodzaj operacyjny odpowiada za analizowanie informacji na temat klienta. System pomaga zdobywać ważne informacje, a następnie za ich pomocą przygotować strategię działalności przedsiębiorstwa.
Kolejny rodzaj – operacyjny – jest odpowiedzialny za analizowanie zachowań konkretnych klientów. Na tej podstawie najczęściej działa system analityczny, który analizuje informacje zgromadzone przez dział operacyjny. Dzięki współpracy tych trzech systemów możliwe jest tworzenie ciekawej strategii przedsiębiorstwa. Chyba każdy właściciel firmy powinien pomyśleć nad zastosowaniem systemu CRM u siebie. To na pewno bardzo fantastyczny pomysł, z którego korzystają przedsiębiorstwa na całym świecie.