Nawet bardzo dobrze rokującym i funkcjonującym przedsiębiorstwom zdarza się upadłość. Sytuacja przedsiębiorstwa zależy bowiem od bardzo wielu różnych elementów, których nieoczekiwana zmiana może spowodować kryzys. Takie załamanie należy do sytuacji, na jakie kierujący firmą powinien być w ramach swoich możliwości przygotowany. Obecnie sporo cennych danych można znaleźć na przykład w Internecie, gdzie do ściągnięcia są również najróżniejsze dokumenty, poza potrzebnymi oświadczeniami znajduje się tam chociażby wzór zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa (http://poradnik.wfirma.pl/-zawiadomienie-o-popelnieniu-przestepstwa-skarbowego). W razie niestabilnej sytuacji w przedsiębiorstwie trzeba w pierwszej kolejności zachować spokój i przez pewien czas nie podejmować radykalnych kroków.
Ogłoszenie upadłości spółki
W przypadku naprawdę dużego kryzysu w przedsiębiorstwie warto zastanowić się nad opcją ogłoszenia upadłości. W rozmaitych źródłach można poszukiwać wiadomości w takim przypadku, a na kwestię „jak ogłosić upadłość” (http://poradnik.wfirma.pl/-upadlosc-firmy-jak-i-kiedy-to-oglosic) odpowiedzi nie zawsze są proste.
Upadłość a zlikwidowanie przedsiębiorstwa
Przede wszystkim trzeba być świadomym tego, że likwidacja spółki a upadłość to dwie całkowicie różne rzeczy. Zwykła likwidacja może być dokonana jedynie w sytuacji firm niezadłużonych. W innej sytuacji możliwe jest tylko ogłoszenie upadłości. Warto więc pomyśleć o upadłości w miarę wcześnie, by nie powiększyć dodatkowo zadłużenia. Terminem, z którym warto się zapoznać w związku z takim procesem jest bankowy tytuł egzekucyjny (http://poradnik.wfirma.pl/-sposob-bankow-na-odzyskanie-swoich-naleznosci). Oświadczenie to bowiem całkiem często pojawia się w takich właśnie sytuacjach.