Metoda badania poziomu obsługi klientów
Metoda badań, która jest obecnie bardzo popularna to mystery shopping *więcej informacji tutaj. Przedstawia ona przebieg realnych doświadczeń klientów w wybranych punktach sprzedaży. Ten typ badania znany jest również pod nazwą tajemniczy klient. By pracownicy zachowywali się naturalnie nie mogą domyślić się kogo obsługują. Ta metoda badań marketingowych polega na obserwacji w warunkach naturalnych personelu pierwszej linii firmy usługowej przez przeszkolonego pracownika, zwanego audytorem. Po wizycie w takim sklepie, tajemniczy klient uzupełnia ankietę stworzoną przez firmę. To właśnie ona jest źródłem informacji interesujące zarząd.
Badania satysfakcji drogą do sukcesu
Potrzeba badania satysfakcji klientów jest bardzo ważna zwłaszcza, gdy firmę spotykają nagłe trudności w postaci słabej obsługi czy spadku sprzedaży. Szczególnie dzięki możliwością metody mystery shopping przybliża się do patrzenia na firmę oczami klienta, a uzyskane wyniki mogą służyć jako narzędzie motywujące. Obecnie firmy robią wszystko by przyciągnąć i zatrzymać klienta. Dlatego tak ważna staje się obsługa, ponieważ za jej zasługą konsument będzie wiedział gdzie zechce zostawić swoje pieniądze i czy tam wróci.