Wizyta niedoświadczonego fotografa, który nie poznał jeszcze dostatecznie swoich zdolności i nie podjął decyzji, jaka gałąź w dziedzinie robienia zdjęć sprawi mu najwięcej satysfakcji, bazuje bardziej na poznawaniu porad i wskazówek, jaki sprzęt służy do pstrykania jakiego rodzaju fotografii, w jakich sytuacjach zastosować dany obiektyw, jaką lampę błyskową i tym podobne.
Z tego powodu tak cenna jest dobrze przeszkolona kadra sklepu. Idealne dla właściciela jest zatrudnienie człowieka, który sam posiada mnóstwo doświadczenia w fotografii, niedawno jeszcze był to jego sposób na życie, była to pasja, hobby, a dodatkowo ma w swoim dorobku doświadczenie handlowe, które umożliwia mu umiejętne użycie technik sprzedaży i dobre podejście do negocjacji z dystrybutorami sprzętu. Z wiedzy i praktyki fotograficznego takiego człowieka będą korzystali odwiedzający sklep, zaś z technik sprzedaży i skutecznego podejścia do sprzedaży – sklep, jego właściciel i generalny bilans finansowy punktu foto.
Dobry sklep foto ma przynajmniej jednego tego typu fachowca, do którego klienci, czy to początkujący, czy dość doświadczeni fotografowie, mogą zwrócić się z najbardziej wydumanymi pytaniami o wybrany obiektyw, korpus aparatu, jego możliwości i wiele innych. Specjalisty nie zaskoczą na pewno pytania o nowinki, które interesują wszystkich fascynatów przekopujących sieć w poszukiwaniu nowych rozwiązań topowych kompanii fotograficznych. Przykładowo, jednym z ciekawych szkieł szerokokątnych może być mocny obiektyw Sigma 10-20 mm, która w porządnym punkcie foto powinna być już jakiś czas dostępna od ręki. Jest to dobry obiektyw, zachęcający do kreowania zdjęć perspektywą. Tu za zadanie ma wkroczyć dobry sprzedawca, który podpowie, jak użytkować takie szkło, jakie są jego wady i minusy, a także przedstawić klientowi kilka zdjęć wykonanych z jego użyciem.