Niedawna powódź w Japonii, w czasie której zostały zniszczone zakłady produkujące części komputerowe udowadnia jak znaczące dla rynku finansowego na całej Ziemi są to czynności. Takie planowanie działań w sytuacji kryzysowej nazywa się planowaniem ciągłości działania.
Planowanie na wypadek kryzysu
Ciągłość działania firmy w sytuacji kryzysowej może decydować o jej późniejszym działaniu. Dlatego też duże korporacje stale przeprowadzają dokładne analizy ryzyka aby ustalić zagrożenie powstania rozmaitych niebezpieczeństw.
Kolejnym istotnym elementem jest sporządzenie planu postępowania dla jak największej liczby losowych zdarzeń. W późniejszym czasie hipotezy wypracowane na tym etapie wprowadza się w życie, poddając je serii testów. Następnym etapem planowania kryzysowego jest wyciągnięcie wniosków z przeprowadzonych eksperymentów, oraz zaplanowanie w oparciu o te wnioski zmian w planie działania. Jest to proces stały i cykliczny, wymagający dużych nakładów gotówki i dokonania szeregu szkoleń wśród pracowników.
Bezpieczeństwo informacji w firmie
Konieczność zmiany lokalizacji siedziby przedsiębiorstwa niesie szereg niebezpieczeństw dla ważnych treści składowanych na firmowych urządzeniach. Business continuity management wielką wagę przykłada właśnie do zabezpieczania infrastruktury IT firmy. Wydostanie się danych poza przedsiębiorstwo może mieć groźne skutki nie tylko w formie strat finansowych, ale także może nieść za sobą następstwa prawne.
Z tego powodu niezwykle istotne jest odpowiednie zabezpieczanie i szyfrowanie kopii zapasowych danych znajdujących się w siedzibie, jak i odpowiednie ich składowanie. Wiąże się to z zestawem drogich szkoleń dla zatrudnionych w dziale IT, jest to jednak inwestycja z pewnością opłacalna i gwarantująca wymierne rezultaty.