W większości przypadków zresztą coaching w biznesie ma korzystne rezultaty. Proces taki polega zwykle na spotkaniach specjalnie wyszkolonych pracowników z dyrektorami przedsiębiorstw i innymi osobami, zajmującymi tam wysokie stanowiska. Tego rodzaju działanie może z znaczny sposób pomóc w przyszłym działaniu firmy, a z pewnością pomaga coachowanej jednostce w kierowaniu nią. O coraz większym zainteresowaniu tego typu czynnościami świadczy duża częstotliwość wpisywania w wyszukiwarki internetowe haseł takich jak „coach Warszawa”.
Zadanie coacha
Coach to osoba, która przeprowadza proces określany mianem coachingu. Jej rola jest bardzo istotna, ponieważ to od niej zależą skutki prowadzonego coachingu. U kandydatów na coachów szczególnie poszukiwana jest właśnie efektywność działania. Osoby te nierzadko posiadają również wykształcenie psychologiczne. Taki człowiek musi pamiętać, by w kontakcie z klientami wykorzystywać metody coachingowe, nie zaś psychologiczne. Należy więc zwracać większą uwagę na czyny i działania, a nie na emocje. Ogólnie coach powinien być osobą o wyższym wykształceniu. Obecnie w Polsce na coraz większej liczbie uczelni wyższych można już studiować coaching – czytaj pełen raport
Przede wszystkim powinno się pamiętać o tym, że coaching ma prowadzić do jasno ustalonego celu. Cel ten powinno się określić na samym początku i musi być dokładnie dopasowany do firmy. Jednostką, która ten cel określa jest klient zamawiający coaching. Nie powinno się również wychodzić z założenia, że sukces zależny jest wyłącznie od działań coacha. Jego zadaniem jest tylko pokazanie drogi rozwoju klientowi, a ten nierzadko pomiędzy poszczególnymi rozmowami otrzymuje zadanie do wypełnienia. Powodzenie coachingu zależy więc od wysiłku obu stron.